Ayıplı Ürün Bedelinin İadesi Dilekçesi
T.C
…KAYMAKAMLIĞI
TÜKETİCİ HAKEM HEYETİ BAŞKANLIĞINA
İSTANBUL
ŞİKÂYET EDEN : Adı ve Soyadı (TC Kimlik No: …)-Adres
VEKİLİ : Avukat Adı ve Soyadı-Adres
ŞİKÂYET EDİLEN : … İletişim Hizmetleri A.Ş-Adres
ŞİKÂYET KONUSU : Şikâyet edilen bankanın müvekkilimden ayıplı ürünün bedeli olarak aldığı … TL’nin iadesi talebidir.
AÇIKLAMALAR :
- Müvekkilim, X Tic. Ltd. Şti. den …/…/… tarihinde … seri numaralı … BLACK model ve markalı bir dikiş makinası satın almıştır. Müvekkilim, cihazı özellikle kendi terzihanesinde kullanmak üzere satın almış ve bu makinın performansına güvenerek bir sürü siparişi uygun tarihe yetiştirmek üzere almıştır.
- Ancak, satın alınan dikiş makinasının kullanılmaya başlandıktan kısa bir sonra çalışmaz hale gelmeye ara ara duraklamaya aşırı ısınmaya başlamış adeta ürün kullanılmaz hale gelmiştir.Bu hiç şüphesiz müvekkilim için maddi bir kayıptır.Makine en az iki defa garanti kapsamında teknik servise gönderilmiş olmasına rağmen, sorunun giderilemediği ve cihazın güvenilirliğinin kalıcı olarak zedelendiği anlaşılmıştır.
- 6502 Sayılı Tüketicinin Korunması Hakkındaki Kanun’un 13. maddesi, “Tüketici … onarım hakkını kullanmışsa, malın garanti süresi içinde tekrar arızalanması veya tamiri için gereken azami sürenin aşılması veya tamirinin mümkün bulunmadığının anlaşılması hâllerinde 11’inci maddede yer alan diğer seçimlik haklarını kullanabilir. Satıcı tüketicinin talebini reddedemez. Bu talebin yerine getirilmemesi durumunda satıcı, üretici ve ithalatçı müteselsilen sorumludur.” şeklinde düzenlenmiştir.
- Müvekkilimin iş kaybı yaşaması ve cihazın sürekli arızalanması sonucu bu dikiş makinasının güvenilirliğine olan inancı tamamen sarsılmıştır. Dolayısıyla, şikâyet edilenden cihaz bedeli olan … TL’nin iadesi ve müvekkilimin uğradığı maddi zararın karşılanması adına karar verilmesini talep etmekteyiz. Ayrıca, müvekkilimin yaşadığı yerin küçük bir sempt olması almış olduğu siparişleri zamanında yetiştirememesi nedeniyle sahip olduğu itibarın gözleri önünde eriyip gitmesine şahit olmuştur.Bu mağduriyet nedeniyle uğradığı manevi zararın da göz önünde bulundurulmasını arz ederiz.
DELİLLER : İlgili teknik servisten alınan servis fişleri, Fatura, İhtarname, müvekkilimin iş süreçlerindeki aksamalara dair belgeler ve her tür delil.
HUKUKİ NEDENLER : 1- 6502 Sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun, 2- Garanti Belgesi Yönetmeliği (Resmi Gazete Tarihi: 13.06.2014, Resmi Gazete Sayısı: 29029) ve ilgili mevzuat.
SONUÇ VE TALEP : Yukarıda kısaca açıklanan nedenlerle, davamızın kabulü ile davalıdan cihaz bedeli olan … TL’nin, temerrüde düştüğü tarihten itibaren işleyecek yasal faizi ile birlikte tahsiline, yargılama giderleri ile vekâlet ücretinin davalıdan tahsiline karar verilmesini vekâleten arz ve talep ederim.
…/…/…
Şikâyet Eden Vekili
Avukat Adı ve Soyadı
İmza