Single Blog Title

This is a single blog caption

Kasko Sigortası

Kasko sigortası (Motorlu Kara Taşıtları Kasko Sigortası), araç sahiplerinin ödeyeceği prim karşılığında araçlarına gelebilecek çeşitli rizikolar için koruma sağlayan bir tür sigortadır. Bu rizikolar kaza, hırsızlık, yangın, sel, üçüncü kişilerin kötü niyet veya muziplikle yaptıkları hareketler ile fiil ehliyetine sahip olmayan kişilerin yaptıkları kazalar gibi durumlarla ortaya çıkmış olabilir.

Kaskonun kapsamına aldığı rizikolar poliçeye göre belirlenecektir. Poliçede genel ve özel şartlar (kloz) düzenlenir. Üstte sayılan kaza, hırsızlık vb. rizikolar dışında cam kırılması, anahtar kaybolması gibi durumlarda oluşan hasarları karşılayıp karşılamadığını anlamak için sigorta poliçesinde bulunan özel şartlara bakılır. Kasko sözleşmesinde; hasarsızlık indirimi klozu, eskisi yerine yenisi klozu, muafiyet klozu, kullanım-gelir kaybı klozu, yurt dışı teminat klozu, araçta bulunan özel eşyalar klozu, LPG kullanan araç klozu gibi çeşitli klozlar sıklıkla kullanılmaktadır.

KASKO SÖZLEŞMESİNİN UNSURLARI

Teminata Konu Olabilecek Bir Araç

 Sigorta Menfaati

 Teminat Kapsamına Alınan Riziko

 Sigorta Primi

 Sigorta Bedeli

1.Teminata Konu Olabilecek Araç:

Hem motorlu hem de motorsuz kara araçları, römork veya karavanlar, iş makineleri, lastik tekerlekli traktörler, diğer zirai tarım makineleri kasko sigortası ile teminata konu olabilecektir. Bu araçların teminat altına alınabilmeleri için aynı zamanda karayolunda kullanma izinlerinin de bulunması gerekir.

2.Sigorta Menfaati:

Kasko sözleşmesine konu olabilmesi için menfaatin, parayla ölçülebilen bir değerinin olması ve hukuken korunabilir olması gerekmektedir.

Menfaat sahibi değişirse, aksi kararlaştırılmadıkça, sigorta sözleşmesi sona ermektedir.

3.Teminat Kapsamına Alınan Riziko:

Riziko, zarara uğrama tehlikesi/risk demektir.

Hukuka aykırı, kamu düzenine ve kişilik haklarına zarar veren veya ahlaka aykırı fiillerden doğan zararlar sigorta ile teminat altına alınmamaktadır. Ayrıca, Türk Ticaret Kanunundaki ifadeye göre sigortalayan, rizikonun gerçekleşmesine kasten sebep olduğu takdirde, sigortacı tazminat borcundan kurtulur ve aldığı primleri geri vermez.

4.Sigorta Primi:

Prim miktarının belirlenmesinde sigorta kapsamına alınan rizikolar, gerçekleşme olasılığı, menfaatin değeri, sigorta bedeli, sigorta ettirenin özellikleri gibi hususlar göz önünde bulundurulur.

5.Sigorta Bedeli:

Sigorta bedeli, sigortacının poliçede belirtildiği şekliyle ödemeyi kabul ettiği tazminat miktarıdır.

KASKO VE TRAFİK SİGORTASI FARKI

Kasko sigortası trafik sigortasından (zorunlu mali sorumluluk sigortası) farklıdır. Diğerinin aksine kasko yaptırmak zorunlu değildir. Bunun yanında kasko sadece aracın kendisini korur, trafik sigortası ise diğer araçları veya kişileri korur. Kasko, kast ve ağır ihmal dışındaki kusurlarda ortaya çıkan rizikoları karşılarken trafik sigortası hiçbir kusurun ortaya çıkardığı zararı karşılamaz.

HASAR ORTAYA ÇIKTIKTAN SONRA NE YAPILMALIDIR?

Hasar ortaya çıktı ve gerekli işlemler yapıldıktan sonra hasar sigorta şirketine bildirilmelidir. Şirket, hasarın tespiti için sigorta eksperi görevlendirecektir. Bu kişiler hem sigorta yaptıranı hem de sigortacıyı bilgilendirmek zorundadır. Eksper raporuna göre sigorta şirketi, zararı karşılama oranını sigorta yaptırana bildirir. Eğer karşılama oranında uyuşmazlık olursa Sigorta Tahkim Komisyonu veya mahkemelere başvurulabilir.

Kasko sigortasında esas hak sahibi sigorta ettirendir. Farklı durumlarda, araç üzerinde intifa hakkı sahibi olanlar, rehin veya hapis hakkı olan, haciz koyduran alacaklılar ve bunlara benzer ayrıcalıklı kişiler de menfaatlerini sigorta ettirebilirler.

Kasko sigortası poliçesi, bir yıl süreyle geçerlidir ve poliçe yenileme seçeneği sunar. Poliçe yenileme süresi, poliçenin süresinin dolmasından önce belirli bir süre önce başlar ve poliçenin yenilenmesi için prim ödenmesi gereklidir.

Leave a Reply

Open chat
Avukata İhtiyacım var
Merhaba
Hukuki Sorunuz nedir ?
Call Now Button