“Yetkili Servis Azami Tamir Süresini Aşarsa Tüketici Hakları”
YETKİLİ SERVİSİN AZAMİ TAMİR SÜRESİNİ AŞMASI HAKKINDA BAŞVURU DİLEKÇESİ
……………. KAYMAKAMLIĞI
TÜKETİCİ İLÇE HAKEM HEYETİ BAŞKANLIĞINA
…………………
ŞİKÂYET EDEN :
Adı ve Soyadı – (T.C. Kimlik No: …) – Adres
ŞİKÂYET EDİLEN :
… (Üretici/İthalatçı Firma veya Yetkili Servis) – Adres
ŞİKÂYET KONUSU :
6502 sayılı TKHK uyarınca, malın azami tamir süresi olan 30 iş günü aşılmış olmasına rağmen ürünün teslim edilmemesi sebebiyle bedel iadesi veya değişim talebimizdir.
AÇIKLAMALAR :
-
…/…/… tarihinde satın aldığım … marka ve … model cihaz (fatura no: …) garanti kapsamında arızalanmış, …/…/… tarihinde … Yetkili Servisi’ne teslim edilmiştir. (Servis fişi ve garanti belgesi ektedir).
-
Tarafıma verilen servis fişinde cihazın … (örneğin; anakart arızası veya ekran arızası) nedeniyle servise alındığı belirtilmiştir. Ancak 15 iş günü içerisinde tarafıma geçici ürün tahsis edilmemiş, ayrıca 30 iş günü içerisinde cihaz tamir edilerek teslim edilmemiştir.
-
6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’un 56. maddesi uyarınca “Malın tamir süresi en fazla 30 iş günüdür. Bu süre aşılırsa, mal yenisiyle ücretsiz değiştirilir veya bedel iadesi yapılır.” hükmü açıktır.
-
Yargıtay 13. Hukuk Dairesi’nin 2016/12768 E., 2017/2547 K. sayılı kararında da, “Azami tamir süresinin aşılması halinde tüketici bedel iadesi veya ürünün değiştirilmesi talebinde bulunabilir, bu taleplerin reddi mümkün değildir.” denilmiştir.
-
Yetkili servis ile yaptığım görüşmelerde, parça tedariki gerekçesiyle gecikme yaşandığı söylenmiş, ancak bu durum tüketicinin haklarını ortadan kaldırmamaktadır. Kanun gereği servis azami tamir süresini aşamaz.
-
Bu nedenlerle, azami tamir süresini aşan bu durumun giderilmesi ve tüketici haklarımın korunması adına, bedel iadesi veya malın yenisiyle değiştirilmesi yönünde karar verilmesi talebim zaruri hale gelmiştir.
DELİLLER:
-
Ürün faturası,
-
Garanti belgesi,
-
Servis fişi (…/…/… tarihli),
-
Firma ile yapılan yazışmalar, e-posta kayıtları,
-
Gerektiğinde tanık beyanları ve diğer her türlü yasal delil.
HUKUKİ SEBEPLER:
6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun m. 8, 11, 56 ve ilgili yönetmelikler, Yargıtay 13. HD ve 3. HD kararları ile sair mevzuat.
SONUÇ VE TALEP:
Yukarıda arz edilen nedenlerle;
-
Azami tamir süresinin aşılması nedeniyle ürünün bedel iadesine veya yenisiyle ücretsiz değiştirilmesine,
-
Tamir süresi boyunca benzer özelliklere sahip bir ürünün tahsis edilmesine,
-
Yargılama giderleri ve her türlü masrafın karşı tarafa yükletilmesine,
karar verilmesini saygılarımla arz ve talep ederim. …/…/…
Şikâyet Eden
Adı ve Soyadı
İmza
HUKUK FAKÜLTESİ ÖĞRENCİSİ YAĞMUR YORULMAZ