Single Blog Title

This is a single blog caption

“Yetkili Servis Azami Tamir Süresini Aşarsa Tüketici Hakları”

YETKİLİ SERVİSİN AZAMİ TAMİR SÜRESİNİ AŞMASI HAKKINDA BAŞVURU DİLEKÇESİ

……………. KAYMAKAMLIĞI
TÜKETİCİ İLÇE HAKEM HEYETİ BAŞKANLIĞINA
…………………


ŞİKÂYET EDEN :
Adı ve Soyadı – (T.C. Kimlik No: …) – Adres

ŞİKÂYET EDİLEN :
… (Üretici/İthalatçı Firma veya Yetkili Servis) – Adres

ŞİKÂYET KONUSU :
6502 sayılı TKHK uyarınca, malın azami tamir süresi olan 30 iş günü aşılmış olmasına rağmen ürünün teslim edilmemesi sebebiyle bedel iadesi veya değişim talebimizdir.


AÇIKLAMALAR :

  1. …/…/… tarihinde satın aldığım … marka ve … model cihaz (fatura no: …) garanti kapsamında arızalanmış, …/…/… tarihinde … Yetkili Servisi’ne teslim edilmiştir. (Servis fişi ve garanti belgesi ektedir).

  2. Tarafıma verilen servis fişinde cihazın … (örneğin; anakart arızası veya ekran arızası) nedeniyle servise alındığı belirtilmiştir. Ancak 15 iş günü içerisinde tarafıma geçici ürün tahsis edilmemiş, ayrıca 30 iş günü içerisinde cihaz tamir edilerek teslim edilmemiştir.

  3. 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’un 56. maddesi uyarınca “Malın tamir süresi en fazla 30 iş günüdür. Bu süre aşılırsa, mal yenisiyle ücretsiz değiştirilir veya bedel iadesi yapılır.” hükmü açıktır.

  4. Yargıtay 13. Hukuk Dairesi’nin 2016/12768 E., 2017/2547 K. sayılı kararında da, “Azami tamir süresinin aşılması halinde tüketici bedel iadesi veya ürünün değiştirilmesi talebinde bulunabilir, bu taleplerin reddi mümkün değildir.” denilmiştir.

  5. Yetkili servis ile yaptığım görüşmelerde, parça tedariki gerekçesiyle gecikme yaşandığı söylenmiş, ancak bu durum tüketicinin haklarını ortadan kaldırmamaktadır. Kanun gereği servis azami tamir süresini aşamaz.

  6. Bu nedenlerle, azami tamir süresini aşan bu durumun giderilmesi ve tüketici haklarımın korunması adına, bedel iadesi veya malın yenisiyle değiştirilmesi yönünde karar verilmesi talebim zaruri hale gelmiştir.


DELİLLER:

  1. Ürün faturası,

  2. Garanti belgesi,

  3. Servis fişi (…/…/… tarihli),

  4. Firma ile yapılan yazışmalar, e-posta kayıtları,

  5. Gerektiğinde tanık beyanları ve diğer her türlü yasal delil.


HUKUKİ SEBEPLER:

6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun m. 8, 11, 56 ve ilgili yönetmelikler, Yargıtay 13. HD ve 3. HD kararları ile sair mevzuat.


SONUÇ VE TALEP:

Yukarıda arz edilen nedenlerle;

  1. Azami tamir süresinin aşılması nedeniyle ürünün bedel iadesine veya yenisiyle ücretsiz değiştirilmesine,

  2. Tamir süresi boyunca benzer özelliklere sahip bir ürünün tahsis edilmesine,

  3. Yargılama giderleri ve her türlü masrafın karşı tarafa yükletilmesine,

karar verilmesini saygılarımla arz ve talep ederim. …/…/…

Şikâyet Eden
Adı ve Soyadı
İmza

                                                                                 HUKUK FAKÜLTESİ ÖĞRENCİSİ YAĞMUR YORULMAZ

Leave a Reply

Open chat
Avukata İhtiyacım var
Merhaba
Hukuki Sorunuz nedir ?
Call Now Button