Single Blog Title

This is a single blog caption

Tüketiciyi Yanıltıcı Reklamlar Nasıl Şikâyet Edilir?

REKLÂM KURULUNA ŞİKÂYET DİLEKÇESİ

SANAYİ VE TİCARET BAKANLIĞI
REKLÂM KURULU BAŞKANLIĞI’NA

………..

ŞİKÂYET EDEN

Adı ve Soyadı – (T.C. Kimlik No: …) – Adres

ŞİKÂYET EDİLEN

… Gıda San. ve Tic. A.Ş. – Adres

ŞİKÂYET KONUSU

Reklâmın gerçeğe aykırı, tüketiciyi yanıltıcı, genel sağlığa zarar verici ve 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’a aykırı olması nedeniyle şikâyetimizden ibarettir.


AÇIKLAMALAR

  1. …/…/… tarihinde, saat …’de, ulusal yayın yapan … Televizyonu’nda davalı şirkete ait “… Enerji İçeceği” reklamını izledim. Reklamda ürünün “hiçbir yan etkisinin olmadığı, tamamen doğal içeriklerden üretildiği ve sağlık için faydalı olduğu” yönünde beyanlara yer verilmiştir.

  2. Ancak müvekkil tarafından yapılan laboratuvar incelemesinde söz konusu içeceğin yüksek oranda kafein ve yapay katkı maddeleri içerdiği tespit edilmiştir. Bu durum hem halk sağlığına aykırı hem de tüketiciyi yanıltıcı niteliktedir.

  3. Reklamda kullanılan ifadeler;

    • “Çocuklar da güvenle tüketebilir” beyanı, sağlık açısından yanıltıcıdır.

    • “Tamamen doğal” ifadesi, ürün içeriğiyle çelişmektedir.

    • “Dünyada en çok tercih edilen enerji içeceği” söylemi kanıtsız ve abartılıdır.

  4. 6502 sayılı TKHK m.61 gereği, ticari reklamların dürüst, doğru ve tüketiciyi yanıltmayacak şekilde hazırlanması zorunludur. Reklam Kurulu Yönetmeliği’nin 5. maddesi de bu hususu açıkça düzenlemiştir.

  5. Yargıtay 11. Hukuk Dairesi’nin 2015/8237 E., 2017/3256 K. sayılı kararında;
    “Reklamın tüketiciyi yanıltıcı nitelikte olması halinde, gerçeğe aykırılığın reklam verenin sorumluluğunu doğuracağı açıktır.” denilmiştir.

  6. Danıştay 10. Dairesi’nin 2009/4576 E., 2012/6821 K. sayılı kararında da:
    “Tüketicinin ekonomik çıkarlarını zedeleyen, gerçeğe aykırı ve aldatıcı reklamların Reklam Kurulu tarafından durdurulması ve idari yaptırım uygulanması gerekir.” şeklinde hüküm kurulmuştur.

  7. Bu nedenle söz konusu reklamın durdurulması, gerekli düzeltmeler yapılmadan tekrar yayımlanmasının engellenmesi ve sorumlular hakkında idari yaptırım uygulanması talep edilmektedir.


HUKUKİ SEBEPLER

6502 sayılı TKHK m.61, Ticari Reklam ve Haksız Ticari Uygulamalar Yönetmeliği, ilgili mevzuat ve emsal Yargıtay – Danıştay kararları.


SONUÇ ve TALEP

Yukarıda arz ve izah olunan nedenlerle;

  • Şikâyete konu reklamın durdurulmasına,

  • Düzeltme yapılmadan yeniden yayımlanmasının engellenmesine,

  • Sorumlular hakkında idari yaptırım uygulanmasına,

karar verilmesini saygılarımla arz ve talep ederim. …/…/…

Şikâyet Eden
Adı ve Soyadı
İmza

                                                                  HUKUK FAKÜLTESİ ÖĞRENCİSİ YAĞMUR YORULMAZ

Leave a Reply

Open chat
Avukata İhtiyacım var
Merhaba
Hukuki Sorunuz nedir ?
Call Now Button