Maaştan Kesilen Tasarruflar Nerede? Belediyeye Karşı Alacak Davası Açma Rehberi
T.C.
NÖBETÇİ İŞ MAHKEMESİNE
………………..**
DAVACI :
[Adı Soyadı] – T.C. Kimlik No: …
Adres: …
VEKİLİ :
Av. [Adı Soyadı]
Adres: …
Tel: …
DAVALI :
[Belediye Başkanlığı Adı]
Adres: …
KONU :
Müvekkilin çalıştığı dönemde maaşlarından kesilen Tasarruf Teşvik Kesintileri ve buna bağlı olarak yatırılmayan katkı payları ile ilgili alacakların tahsili talebidir.
AÇIKLAMALAR :
-
Müvekkilimiz, davalı belediyede işçi statüsünde uzun yıllar hizmet vermiş, bu süreç içerisinde 3417 sayılı Kanun çerçevesinde düzenli olarak maaşından tasarruf teşvik kesintisi yapılmıştır. Ancak, işveren sıfatını haiz davalı idare, yasadan doğan açık yükümlülüğüne rağmen bu kesintileri ve ek olarak yatırması gereken işveren katkı payını, müvekkil adına açılması gereken tasarruf hesabına eksiksiz ve zamanında yatırmamıştır.
-
Bilindiği üzere, 3417 sayılı Kanun ile getirilen tasarruf sistemi; çalışanların maaşlarından belirli oranlarda kesinti yapılması, bu kesintilere karşılık devlet/işveren katkısı eklenmesi ve bu meblağların tasarruf hesaplarında değerlendirilerek nemalandırılması üzerine kurulmuştur. 4853 sayılı Kanun ile bu sistem tasfiye edilmiş; ancak öncesine ilişkin yükümlülüklerin yerine getirilmesi zorunluluğu devam etmektedir.
-
Davalı belediye, müvekkilin maaşından tasarruf kesintisi yapmasına rağmen; bu kesintilere ilişkin yatırımları süresinde gerçekleştirmemiştir. Aynı zamanda işverenin sorumluluğunda olan katkı paylarını da yatırmayarak müvekkilin mağduriyetine neden olmuştur. Bu tutum, yalnızca yasal bir yükümlülüğün ihlali olmayıp aynı zamanda kişisel haklara doğrudan müdahale niteliği taşımaktadır.
-
Müvekkil tarafından belediyeye yapılan başvuru sonuçsuz kalmış; eksik ve geç yatırılan meblağlar konusunda herhangi bir ödeme yapılmamıştır. Bu nedenle, hem biriken tasarruf kesintilerinin, hem de yatırılmayan veya geç yatırılan işveren katkı paylarının ve bunların nema getirilerinin faiziyle birlikte tahsili için bu davayı açma zarureti doğmuştur.
HUKUKİ NİTELENDİRME VE DEĞERLENDİRME :
3417 sayılı Kanun yürürlükte iken yapılan tüm tasarruf kesintileri ve karşılık gelen katkı payları, mülga 4853 sayılı Kanun kapsamında tasfiye edilene kadar idarelerin sorumluluğundadır. Bu sorumluluk yalnızca kesinti yapmakla değil; bu kesintileri ilgili hesaba yatırmak ve katkı payı eklemekle de ilgilidir. Dolayısıyla yatırılmayan veya nemalandırılmayan kesintiler, bir işçilik alacağı niteliği taşıdığından genel zamanaşımı süresi içinde talep konusu yapılabilir.
DELİLLER :
-
Müvekkilin hizmet süresine dair bordro ve personel kayıtları,
-
Kesinti miktarlarına dair belediyeden talep edilecek kesinti listeleri,
-
Varsa ilgili tasarruf hesaplarının banka kayıtları,
-
Belediyeye yapılan başvuru dilekçesi (temerrüt),
-
Bilirkişi incelemesi,
-
Tanık beyanları,
-
Diğer yasal deliller.
HUKUKİ SEBEPLER :
4853 sayılı Kanun, 3417 sayılı mülga Kanun, İş Kanunu, TBK, Yargıtay içtihatları ve sair ilgili mevzuat.
SONUÇ ve TALEP :
Yukarıda izah edilen nedenlerle;
-
Müvekkilin maaşından kesilen ancak tasarruf hesabına aktarılmayan tasarruf kesintileri ile
-
Yatırılmayan veya eksik yatırılan işveren katkı paylarının,
-
Bunların nema getirileriyle birlikte,
-
Şimdilik … TL asıl alacak + … TL nema olmak üzere toplam … TL’nin, davalı belediyenin temerrüde düştüğü tarihten itibaren işleyecek yasal faizi ile birlikte tahsiline,
-
Yargılama giderleri ve vekalet ücretinin davalıya yükletilmesine
karar verilmesini saygılarımızla arz ve talep ederiz.
Davacı Vekili
Av. ………………
İmza
HUKUK FAKÜLTESİ ÖĞRENCİSİ YAĞMUR YORULMAZ