Kredi Kartı Üyelik Sözleşmesi
KREDİ KARTI ÜYELİK SÖZLEŞMESİ
Madde 1 – Tanımlar
(Banka, Üye, Kart, Ek Kart, Üye İşyerleri, Ekstre vb. tanımlar korunur. Burada ayrıca BDDK Yönetmelikleri ve 5464 sayılı Kanun referansı eklenmiştir.)
Madde 2 – Sözleşmenin Konusu
Bu sözleşmenin konusu, Banka tarafından çıkarılan kredi kartının;
-
yurtiçi ve yurtdışında mal ve hizmet alımında ödeme aracı olarak kullanılması,
-
nakit avans ve nakit çekme işlemleri,
-
ek kart tahsisi, kart limitleri, faiz, masraf, komisyon, borç ödeme esasları
gibi tüm hukuki ve mali ilişkilerin düzenlenmesidir.
Madde 3 – Kartın Verilmesi ve Mülkiyeti
-
Kartın mülkiyeti Banka’ya aittir.
-
Banka, kredi tahsis yetkisi kapsamında, kartı vermekten kaçınabilir.
-
Kartın kaybolması, çalınması veya kötüye kullanılması halinde derhal Banka’ya bildirim yapılmalıdır. Aksi halde doğacak zararlardan Üye sorumludur.
-
Kartın hukuka aykırı veya sözleşmeye aykırı kullanımı halinde Banka kartı iptal etme hakkına sahiptir.
📌 Yargıtay 11. HD, 2012/14244 E., 2014/5731 K.: Kartın kötüye kullanımında banka, gerekli güvenlik tedbirlerini almadıysa müşteriye rücu edemez.
Madde 4 – Limitler ve Kullanım
-
Kredi kartı limiti, Banka tarafından Üye’nin mali durumu ve kredi notuna göre belirlenir.
-
Limitin tek taraflı artırılması için Üye’nin açık rızası aranır (5464 s. Kanun m. 9).
-
Limitin aşılması halinde Banka faiz ve ücret talep edemez.
📌 Yargıtay 13. HD, 2013/14823 E., 2015/13294 K.: Tüketicinin açık onayı olmadan kart limitinin yükseltilmesi hukuka aykırıdır.
Madde 5 – Borcun Ödenmesi
-
Hesap kesim tarihinden itibaren bildirilen son ödeme tarihine kadar borcun ödenmesi gerekir.
-
Asgari tutarın ödenmemesi halinde Banka gecikme faizi uygulayabilir.
-
Borcun ödenmemesi halinde Banka, alacağı için takip başlatabilir; ancak faiz oranları BDDK tarafından belirlenen azami oranları aşamaz.
Madde 6 – Faiz, Masraf ve Aidatlar
-
Kredi kartına uygulanacak akdi faiz, gecikme faizi ve diğer ücretler sözleşmede açıkça belirtilir.
-
Kart aidatı, yıllık kullanım bedeli adı altında ücret talep edilmesi, açık ve şeffaf şekilde tüketiciye bildirilmek kaydıyla geçerlidir.
-
Aidatın haksız şart oluşturması halinde tüketici iadesini talep edebilir.
📌 Yargıtay 13. HD, 2011/4736 E., 2011/11579 K.: Kart aidatı haksız şarttır, tüketiciye iade edilmelidir.
📌 Ancak Yargıtay 11. HD, 2019/5224 E., 2021/3810 K.: Aidatın sözleşmede açıkça yazılması halinde geçerli olduğu kabul edilmiştir.
Madde 7 – Ek Kartlar
-
Ek kart hamilleri, yaptıkları harcamalardan müteselsilen sorumludur.
-
Ek kart iptali halinde asıl kart sahibi borçtan sorumluluğunu korur.
Madde 8 – Güvenlik ve Sorumluluk
-
Şifre ve kart bilgilerinin korunması Üye’nin sorumluluğundadır.
-
Kaybolma veya çalınma bildiriminden önceki işlemlerden Üye sorumludur.
-
Bildirim sonrası yapılan işlemlerden Banka sorumlu olur.
Madde 9 – Sözleşmenin Sona Ermesi
-
Taraflardan her biri, sözleşmeyi yazılı bildirimle feshedebilir.
-
Fesih halinde kart iptal edilir, ancak borçların ödenmesi yükümlülüğü devam eder.
Madde 10 – Uyuşmazlıklar
-
Tüketici işlemlerinden doğan uyuşmazlıklarda Tüketici Hakem Heyetleri ve Tüketici Mahkemeleri yetkilidir.
-
Ticari işlemlerde genel mahkemeler ve icra daireleri yetkilidir.
Madde 11 – Yürürlük
İşbu sözleşme ../../…. tarihinde imzalanmış olup, tarafların imzası ile yürürlüğe girmiştir.
Banka (İmza/Kaşe)
Üye (İmza)
HUKUK FAKÜLTESİ ÖĞRENCİSİ YAĞMUR YORULMAZ